Der Angelina Jolie Effekt - Einfluss der Medien auf das Gesundheitsbewusstsein

Die Studie analysiert den Einfluss von Angelina Jolie’s Brustamputation und die Medienkampagne ihres Umgangs mit der Situation auf den Umgang mit Brustkrebs bei österreichsichen Frauen. In der Umfrage wurde das Gesundheitsbewusstsein und das Wissen über Brustkrebs der Frauen, vor und nach der Kampagne, verglichen.

Anbieter: Gallup
Veröffentlicht: Dez 2015
Preis: kostenlos
Studientyp: Marktforschung
Branchen: Gesundheit • Marketing & Medien
Tags: Brustkrebs • Frauen • Gesundheit • Gesundheitsbewusstsein • Krankheit • Krebs • Vorsorgeuntersuchung

In cooperation with the Austrian Gallup Institute (Karmasin Motivforschung, Das Oesterreichische Gallupinstitut, Vienna,Austria),weconducted 2surveys(1000participants each) among females aged 18 to 65 years regarding breast cancer and surgery in March 2013 (poll 1, “pre-Angelina”) and June 2013 (poll 2, “post-Angelina”). The intent of the original first survey (March 2013) was to depict the female general public’s awareness o ftheir own breasts (unpublished data), perceptions about reconstructed breasts (unpublished data), and knowledge of interventions related to breast cancer. After Ms. Jolie’s announcement in May 2013, we repeated the survey in June 2013 omitting 4 questions related to aspects oft hebreasts and nipple-areolacomplexes, as well as personal perceptions of breast reconstruction and related surgery in daily life.