Top Trends und Prognosen in der Medienlandschaft 2020

17. Feb 2020 • News • KANTAR Info Research Austria • Branchenstudien • Marktforschung • Online & IKT & Elektronik • Marketing & Medien

Mit Beginn des Jahres 2020 beschleunigt sich der Wandel in der Medienlandschaft deutlich mit neuen Technologien, Plattformen und Geschäftsmodellen. Die Grenzen zwischen „Paid“, „Owned“ und „Earned“ Media verschwimmen, was neue Möglichkeiten für Marketing- und Kommunikationsprofis eröffnet, ihre Zielgruppen zu erreichen – aber auch neue Herausforderungen für die Effizienzmessung mit sich bringt.


Andy Brown und Jane Ostler von KANTAR publizieren dazu eine interessante Sammlung von 12 Trends und Prognosen zur aktuellen Entwicklung der Medienlandschaft. Lesen Sie dieses spannende Kompendium!

Inhalte:

The technology transforming the medialandscape

  • Streaming wars: The battle of the streaming platforms heats up
  • 5G finally gets real: What does this mean for next-gen connectivity?
  • Turning up the volume: Will newer audio channels go mainstream in 2020?
  • Content meets commerce: The new world of shopvertising

The Spaces that brands can credibly occupy

  • Get ready to play: Esports goes mainstream
  • Back to reality: The search for authentic impact in a post-digital world
  • Just grow up! Influencer marketing must measure what matters
  • Brands take a stand: Fighting for the right to attention

The Context and the catalysts for change

  • Campaign 2020: crowding and clutter What will the Presidential election mean for brand advertisers?
  • Cookies start to crumble: Changing the recipe
  • The data dilemma: Doing the right thing with data
  • Turn and face the change: The trend towards media in-housing

Our approach to connected media intelligence

Context Marketing